جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم
سرخط خبرها

دمای هوای مشهد فردا (۱۳ خرداد) به ۴۳ درجه سانتیگراد می‌رسد | تابستانِ داغ مشهد

  • کد خبر: ۶۹۲۵۷
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
دمای هوای مشهد فردا (۱۳ خرداد) به ۴۳ درجه سانتیگراد می‌رسد | تابستانِ داغ مشهد
سازمان هواشناسی: مشهد آخر هفته گرمی را پشت سر خواهد گذاشت و دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه خواهد رسید.
محمد کاملان  | شهرآرانیوز؛ «دمای هوای مشهد، افزایش خواهد یافت.» این‌جمله ثابت کارشناسی‌های هواشناسی چند‌روز اخیر برای شهر مشهد و البته استان است. آن‌طور که آمار‌ها و نقشه‌های پیش‌بینی فصلی نشان می‌دهد، نه تنها بهار و تابستان پربارشی نداشتیم و نخواهیم داشت، بلکه هوا چند‌روزی زودتر از موعد گرم شده و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی هم می‌گوید که مشهد آخر هفته گرمی را پشت سر خواهد گذاشت و دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه خواهد رسید.
 
مرتضی اثمری، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی، نیز در گفتگو با ایرنا بر افزایش دمای هوای مشهد مهر تأیید زده و گفته است: دمای شهر مشهد که چند روزی کاهشی بود، تا آخر هفته به مرز ۴۳ درجه خواهد رسید و میانگین دمای هوا در خراسان‌رضوی برای روز پنجشنبه این‌هفته به بالاترین حد خود می‌رسد. او این را هم گفته که دمای هوا در مناطق گرمسیر استان به بالاتر از ۴۵ درجه سلسیوس خواهد رسید. تب داغ تابستان در شهر، به فضای مجازی هم رسیده است؛ یکی از کاربران مشهدی در این باره در توئیتر نوشته است: «یه زمانی اوج گرمای مشهد اواسط تیر تا اواسط مرداد بود، اونم تازه حداکثر می‎شد ۳۵، ۳۶ درجه، ولی امروز دما ۴۰ درجه بود.» کاربر دیگری هم هوای مشهد را به «گرمای آتش» تشبیه کرده است.
 
نقشه‌های پیش‌بینی فصلی هواشناسی نشان می‌دهد که قرار است در سال ۱۴۰۰، گرم‌ترین تابستان نیم‌قرن اخیر را پشت سر بگذاریم. پژوهشکده اقلیم‌شناسی ایران چند روز پیش گزارش‌های پیش‌بینی فصلی سه ماه تابستان را منتشر کرد؛ گزارش‌هایی که نشان می‌دهد حداقل در چهار ماه آینده، ایران در مقایسه با سال‌های گذشته گرم‌تر می‌شود. صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی هم حدود یک هفته پیش در مصاحبه‌ای به گزارش‌های پژوهشکده اقلیم‌شناسی ایران استناد و اعلام کرد که ایران در مقایسه با سال‌های گذشته تابستان گرم‌تری را پشت سر خواهد گذاشت و میانگین دمای هوا در بخش‌های بزرگی از ایران در مقایسه با ۵۰ سال گذشته بیشتر خواهد شد.
 
نقشه‌های پیش‌بینی فصلی پژوهشکده اقلیم‌شناسی و سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که دمای استان در تابستان ۱۴۰۰ از حد نرمال یک درجه بالاتر خواهد بود و براساس این‌نقشه‌ها تا آخر شهریورماه نه در استان و نه حتی در مشهد باران نمی‌بارد و اگر هم ببارد، بارش چشمگیر و به‌دردبخوری نیست.


سال زراعی گرمی داشتیم

پیش‌ازاین محسن عراقی‌زاده، مدیرکل هواشناسی خراسان‌رضوی، با بیان اینکه میانگین دمای خراسان‌رضوی نسبت به دوره آماری نیز ۰.۲ درجه گرم‌تر شده است، گفته بود که ایستگاه مشهد، سال زراعی جاری را تاکنون یک درجه گرم‌تر از دوره مشابه سال گذشته و دوره آماری گذرانده است و بیشترین تفاوت دمایی خراسان‌رضوی نسبت به دوره آماری مربوط به ایستگاه تربت حیدریه با یک درجه سلسیوس و کمترین مربوط به ایستگاه قوچان با ۴ درجه اختلاف گزارش شده است و پیش‌بینی می‌شود که میانگین دمای خراسان‌رضوی در ماه‌های آینده حدود ۰.۵ تا یک درجه بیشتر از میزان نرمال باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->